söndag 4 januari 2009

Nytt år och ny skit

Halleluja och gott nytt år. Nytt år, och nya försök till bloggentusiasm. Jag har kommit på varför jag är en så förbannat usel bloggare. För min käre make är det hur lätt som helst att blogga. Han bloggar om sitt stora intresse, och han är sjukt nördig och kan det mesta inom sitt område, vill kunna allt om det han inte har koll på och det rinner liksom bara på när han skriver.

Jag vet att jag också är nördig. Jag tycker om en sjuhelvetes massa nördiga saker, men har inget specialintresse. Har man inget specialintresse är man ingen intressant bloggare. Makens kompisar är också nördiga; TV-serienördar, filmnördar, musiknördar, you name it. Jag är förbannat avundssjuk.

Jag är en är en observationsnörd, om jag nu är en nörd som går att kategorisera. Jag observerar, reflekterar och lägger en helvetes massa skit på minnet. Jag lägger märke till så oerhört mycket, men jag lagrar liksom allt. Jag filtrerar inte som Maken gör. Jag sorterar inte bort allt som inte har med IT, internet och teknik att göra, som han gör. Jag är filterlös. Därför är jag ointressant.

Det är ganska jobbig skit.

4 kommentarer:

Tapeworm sa...

Du är inte ett skit ointressant! Då hade jag inte gift mig med dig, min älskade lilla neurotiker! Puss på dig

Ola Claesson sa...

Du kan blogga om att du har ångest över irrelevanta saker och svär mycket, kombinerat med tips om hur man blir av med studentarmbåge.

Alternativt bjuda på väldigt god mat lite oftare. Ha det!

Anonym sa...

Emma.

Du har ett väldigt bra ämne att skriva om. Just det din högt älskade MAKE där har du stoff för flera år frammåt

Anonym sa...

Ignorera alla! Utom kanske Tommy. Du kan göra en alldeles utmärkt Rain Man-blogg för tusan. Inlägg om andra människors neuroser. Bli skriva lång och ingående text om hur man får flingpaketet att räcka optimalt, eller korrekt användande av soffa när man är själv vs flera personer. Allt med diagram och orelaterade bilder.