måndag 19 januari 2009

Goda intentioner

Nu har mitt stora arbete med att göra listor över saker jag skall göra, och saker jag vill göra under min hemmavistelse.

Jag ska:
1) Rensa min garderob
2) Skriva minst ett totalt meningslöst blogginlägg om mitt menlösa liv om dagen
3) Vara stolt över Maken som står ut med mig, samtidigt som han jobbar röven av sig
4) Göra ett tappert försök att inte slänga ned katterna för trappen när de jamar onaturligt högt bara för att få uppmärksamhet

Jag vill:
1) Lära mig sticka (en sån sak som jag tror att alla mammor måste kunna)
2) Sy en lappfilt i underbart mjuka tyger (men då vill jag ha en sån där speciell platta med rutor på och en skärkniv till tyget, så det går smidigt att göra)
3) Gå de där två universitetskurserna som jag anmält mig till (krävs bara att jag kommer in)
4) Lära mig spanska (har en mp3kurs i iPoden, är bara lite orolig att bäbis ska ta skada på något sätt och tro att jag kanske är spanjorska, och senare i livet få identietsproblem)
5) Lära mig spela gitarr (jag har kunnat spela små grodorna, och det vill jag lära mig igen)

Jag ska fylla på listan dagligen, eller åtminstone under de dagar då jag inte har fullt upp att lära mig alla de saker jag redan listat.

Inga kommentarer: