måndag 30 juni 2008

Sur chef

Nu när det är sommar och sol och semester har vi fått "låna" en annan avdelnings chef. Ingen höjdare. Idag ringde hon för att höra om jag tänkte komma tillbaka till arbetet i morgon (efter sjukskrivningen). Självklart! sa jag, det talade jag om för din telefonsvarare redan i onsdags, att jag räknade med att vara tillbaka på tisdag. Jag berättade även för din telefonsvarare att om jag inte var frisk så skulle jag höra av mig tidigt på måndag. Chefen tyckte att mitt meddelande varit väldgit otydligt, och hon hade bara hört att jag var sjuklig, och inte visste om jag var sjuklig längre än tills på tisdag.

Jag tycker det är väldigt konstigt att hon inte ringde upp mig när hon hört meddelandet, då det enligt hennes tycke måste varit av mycket dåligt kvalité.

Så nu är jag på dåligt humör. Jag var tvungen att måla om naglarna i en mindre irriterande färg, så att hon inte kan kommentera det i morgon.

Jag tror hon är ute efter mig. (Och henen ska jag lämna som referens till jobbet jag sökt på akuten. Hahaha. Jag tror jag hoppar av projekt "arbeta på akutmottagningen" redan innan de pratar med henne.

Inga kommentarer: