måndag 23 juni 2008

Jag behöver sova, juh!

Jag. Behöver. Sova.
Jävla Tommy. Hade det inte varit för honom så hade jag vaknat innan 14 idag och jag hade varit trött nu. Han vaknar alltid före tolv åtminstone, så jag vet att om han ligger kvar i sängen behöver jag inte skynda mig upp. Men inte idag, nej. Då vaknade han vid tjugo i två och förstörde min redan katastrofalt felaktiga dygnsrytm. (Två ickeplanerade nattpass brukar ha den inverkan på någotsånär friskt folk. På mindre friska människor ger två ickeplanerade nattpass psykoser och andra obehagligheter.)

Så nu sitter jag här och gör allt för att kunna sova. Först försökte jag med att ta sömntablett. Den gjorde ingen nytta eftersom jag precis när jag tagit den försökte använda mig av att "läsa en bok tricket" för att somna. Minus och minus blir plus. Två sömntrick tar alltså ut varandra. Nu vet vi det. Nu har jag lämnat sängen. (I seriösa "Så får du en god natts sömn" böcker står det faktist att man ska stiga upp ur sängen och göra något helt annat. Så nu har jag färglagt de fina scheman som jag skrev ut ur Outlook. Nu är de ännu snyggare. Och jag är ännu piggare.

Inga kommentarer: