söndag 29 juni 2008

Äntligen hemma och snart till Maiden

Klichéuttrycket "borta bra men hemma bäst" är en sann kliché. Fan vad skönt det är att vara hemma efter att ha varit borta ett par dagar. Bara tanken på att få gå och lägga mig i min egen, nybäddade, säng i natt är helt oslagbar. Ingenting skulle kunna få mig att bli gladare just nu.

Igår fick jag biljett till Iron Maiden av Maken. Tack, tack, tack! Och sittplats! Jävligt vuxet med sittplats, men så underbart skönt. Jag har tre dagars konsertstående under Hultsfredsfestivalen färskt i minnet, och uppskattar tanken på sittplatser nästan lika mycket som vår nybäddade säng. Men bara nästan.

Den 26 Juli bär det av till Göteborg och Skandinavium. Bussresa. Inte så skoj. Men jag får ju i alla fall sitta, och jag behöver ju inte gå dit. Det hade ju varit lite jobbigt. Har semester då, så jag ska försöka övertala Maken om att vi ska stanna ett par extra dagar och besöka Liseberg och Universeum. Sistnämda har jag aldrig besökt, viket jag ser som en djup tragedi.

Men kanske får jag vara nöjd med Iron Maiden. Det är ju ändå inte så illa.

Inga kommentarer: