onsdag 9 juli 2008

Snigelpost

Jag har fått brev. Eller fick igår egentligen. Från min fd blivande chef. Det hela är hysteriskt kul. Först och främst av det uppenbart skojjiga att hon inte blivit informerad om att jag sagt upp mig. Bara det är ju ett guldkorn. Men det blir bättre. Självklart var jag tvungen att läsa vad det stod i de papper hon skickat mig. My god. Inte nog med att jag inte gillade henne tillräckligt för att vilja ha henne som chef. Brevet är så fullt med dålig svenska att jag kan ha det som partytrick i framtiden. Nu råkar min fd blivande chef vara svenska, vilket är tur för henne. Hon hade aldrig klarat sig genom SFI.

Exempel:
Ni som kommer att utgår från dagsjukvård
Allt eftersom börjar vi arb. efter vår sommar semester
...har bokat bilar och samåkning möljigheter mellan vecka 33 och....
För er där dessa patientkategorier är nya el. - länge sedan ni har arbetat med dem, - meddela mig eller NN så kommer vi bistå er som era personliga mentorer där vi kommer överens om, individuellt - efter önskemål och organisatorisk möjlighet, -hur denna konakt skall verka optimal. (Finns något rätt i denna meningen?)

Nej, det finns inte någonting som stämmer i något av de brev jag har fått av henne. Måste varit hög när hon skrev det. Jag känner mig inte välkommen av det välkomstbrevet i alla fall (om jag nu valt att börja arbeta där alltså), jag blir bara rädd för chefen. För om det är där nivån kommer ligga. Ja då tycker jag sannerligen synd om framtida patienter.

Inga kommentarer: