lördag 19 juli 2008

Semesterdrömmar

Ja, eller snarare mardrömmar under natten när jag precis gått på semester.

I natt drömde jag att jag arbetade på en semesterort. Lite osäkert var jag arbetade, för jag visste inte det själv. Jag tror det var en grekisk ö, men det var ingen annan som arbetade där som visste vilken ö vi egentligen befann oss på. Ibland arbetade jag i en välkomstgrupp, där jag informerade nyanlända semesterfirare, ibland i en liten affär på stället, och andra gånger i en resturang. När jag arbetat där ett tag kom en av "mina" patienter på besök. Jättesjuk. Hon var där för att hälsa på sin dotter som flyttat dit. Alla som arbetade på stället var skitskraja, så tillslut var jag tvungen att erkänna att jag var sjuksköterska och att om det blev kaos så visste jag vad vid skulle göra.

Fy faan. Nu har landstinget köpt rätten till mina drömmar också. Var ska det här sluta?

Inga kommentarer: